Provincie Noord-Holland werkt samen met 11 andere beheerders aan het project Blauwe Golf. Het doel is een betere afstemming tussen de vaarweg- en weggebruikers. Minder overlast voor de weggebruikers, omdat bruggen niet langer in de spits open gaan. Minder overlast voor de vaarwegegebruiker, omdat elke corridor op bepaalde momenten een gegarandeerde doorvaart kent. Wanneer je op moment x vertrekt, kan het schip alle bruggen in Haarlem in een corridor passeren. Om de brugwachter te helpen is het BMS ontwikkeld: een adviestool die aan de brugwachter vertelt of het verstandig is om de brug nu te draaien, of om nog even te wachten. De tool houdt rekening met aangemelde vaartuigen, de drukte op de weg, eventuele hulpdiensten en het openbaar vervoer. Rijdt de bus op tijd, dan mag de brug gewoon open. Is de bus al te laat, dan zal de tool de bus nog even over de brug laten voordat het advies tot openen wordt gegeven. Zo wordt smart mobility ingezet om een betere balans te vinden tussen de verschillende belangen. De app River Guide faciliteert die afstemming. Schippers kunnen zich via de app aanmelden bij bruggen. Veel slimmer dan de klassieke Marifoon. En de data uit de app kan weer gebruikt worden voor de optimalisatie. Provincie Noord-Holland heeft het BMS in mei 2018 in gebruik genomen. Iv–Infra gaat de komende twee jaar het verkeerskundig beheer verzorgen: zorgen voor een goede afstemming en instelling van het advies, zodat de belangen van de opdrachtgevers optimaal bediend worden.